Verksamhetsberättelse ÅSSK 2019/20

Vi startade säsongen givande och trivsamt med årsmöte och sponsorträff på en fullsatt stugtömmarkväll. Vi såg fram emot ännu en säsong i paradiset Åkersjön! Men vad vi inte visste då var att hela världen skulle förändras på några dagar.

I januari arrangerade vi traditionsenligt veteranskotertävlingen Lemans på Björnrunmyren. 28 lag slogs om första platsen där ett fyrtiotal funktionärer ställde upp med kraft och energi för att göra tävlingen möjlig.

Planen för säsongen var att vi skulle arrangera Påskpimpeln på påskdagen och Åkersjön Hillclimb lördagen efter påsk men när vi mitt i säsongen utsattes för en pandemi så fick vi ställa in allt som vi planerat. För att sysselsätta alla påskfirare i byn så arrangerade vi istället hemmapimpeln, där alla var med i en utlottning och pimplade – vad man ville, när man ville.

När hela världen var i gungning så fanns det en sak som viruset inte kunde rå sig på – ”att snön finns i Åkersjön” – för inte sen 70-talet har vi haft så mycket snö som i år. Pistmaskinförarna gjorde som vanligt ett makalöst arbete med våra leder.

Vi är stolta över att så många vill besöka vårt område men de senaste åren har skadegörelsen ökat markant. Ska vi i klubben bedriva en hållbar skoteråkning tillsammans med våra markägare så behöver vi alla medlemmars hjälp att stoppa förstörelsen! Informera gärna familj och vänner om vett och etikett i vår natur så att både människor och djur får trivas.

Klubben har en stabil ekonomi men säsongens inställda arrangemang medförde uteblivna inkomster. Vi hoppas på att kunna öka antalet medlemmar inför kommande säsong för att reparera det ekonomiska tappet från ifjol.

Under sommaren och hösten har vi arbetat med våra leder bla. byte av ledstolpar och justering av vägövergångar med dålig sikt där nu nya större stoppskyltar är utplacerade.

Vi ser fram emot 2021 tillsammans med er, hoppas att vi ses på avstånd i skoterspåret.

Vi vill tacka alla medlemmar, alla som hoppar in och hjälper till, alla sponsorer och framförallt alla markägare, stort tack för ännu en fin säsong!

Vi tar tacksamt emot hjälp i vårt arbete – Ingen kan göra allt men alla kan göra något

Mvh Åkersjöns Snöskoterklubb

Ladda ner verksamhetsberättelsen som pdf >

Ladda ner revisionsberättelsen som pdf >

Bli MEDLEM i ÅSSK här >

________________________________

Snöskoterklubbs pistmaskin. Foto © Isabell Lundli.
Åkersjöns Snöskoterklubbs pistmaskin. Foto © Isabell Lundli.
Kommentarer inaktiverade.